De gouden regel voor succesvolle acties
Succesvolle marketing draait niet alleen om strategie en concept. Soms wilt u gewoon snel meer bekendheid en verkoop. Dan is het tijd voor een actie. Klinkt simpel. Is het ook. Gewoon van iets gewoons iets bijzonders maken.
Zoals toen een supermarktketen bleef zitten met een enorme partij theedoeken. De menselijke natuur kennende, leek het ons een goed idee om er een partij met weeffout van te maken. Opeens was er volop leven rondom de bakken met theedoeken.
Elke klant ging natuurlijk op zoek naar de weeffouten. Die ze uiteraard niet konden ontdekken, waardoor de theedoek voor de halve prijs een echt buitenkansje leek… De hele partij was binnen een dag uitverkocht.
Nog een mooi voorbeeld
De Nationale Schaafdagen
Een demo-show van schaafmachines kon wel wat meer pep gebruiken. We maakten er een nationaal evenement van, voor elk bedrijf in houtbewerking een must. De Nationale Schaafdagen werden geboren. Met natuurlijk veel schaafmachines, maar ook met Surinaams schaafijs, een schaafwedstrijd en noem het maar op. En met een zeer onderscheidende promotiecampagne.
Resultaat: maar liefst 3000 bedrijven – 20 keer zoveel als voorheen – bezochten de Nationale Schaafdagen. Een jaarlijks terugkerende succesactie was geboren.