Combinatie blog/email sterk in opkomst

“Wie minder de nadruk legt op verkoop, zal meer verkopen.”

Content marketing – vooral de combinatie blog/email – is enorm in opkomst. Reclame wordt steeds meer vervangen door zinvolle informatie, die voor (potentiële) klanten werkelijk relevant is. De reden hiervoor is simpel. Mensen kunnen zich op Internet zo snel oriënteren, dat daar vaak al de keuze wordt gemaakt. Wie hen daar zo goed mogelijk bij helpt, krijgt de hoogste waardering, bouwt het meeste vertrouwen op en verkoopt meer. 

De combinatie van blog met een email nieuwsbrief is daarvoor zeer geschikt. Op de blog kan de informatie optimaal worden gegeven. Artikelen, video’s, foto’s, testen, reviews; alles wat bijdraagt aan het helpen van (potentiële) klanten. Door nieuwe artikelen te delen via de email nieuwsbrief, trigger je klanten en prospects om de website te bezoeken.

Hiermee bouw je ook veel meer waarde op dan alleen met een nieuwsbrief. Deze is immers vluchtig, terwijl de informatie op de blog steeds meer kennis opbouwt en steeds beter wordt gevonden door Google.

Toch is er een valkuil. Blogs en emails bieden veel communicatie mogelijkheden, en de verleiding is groot om je eigen verhaal te gaan vertellen. Dan worden het reclamepraatjes. Die praten vanuit ‘wij’, vanuit onze drang om te verkopen, in plaats vanuit de informatiebehoefte van de klant.

Dat is de oude aanpak, die in onze online oriëntatie wereld niet meer werkt.

Want nu geldt: wie minder de nadruk legt op verkoop, zal meer verkopen.

Voorbeeld van recent blog: www.thermoflor-blog.com

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *